Tuesday, August 24, 2010

2 NAGA dalam satu sarang

DRAGON FISH atau ikan kelisa sudah biasa bagi peminat ikan hiasan. Dalam gambar ni jenis ekor kuning.
CHINA DRAGON atau ikan naga juga biasa bagi kebanyakan mereka yang suka ikan. Dalam gambar ini ikan yang saya beli beberapa tahun lepas. Cuma dalam awal tahun lepas barulah saya perasan seperti ada tertulis kalimah ALLAH pada kiri dan kanan badannya. Alhamdulillah nikmat Allah yang dapatlah saya melihatnya setiap hari.Kedua dua naga ini makan makanan yang serupa seperti anak ikan kecil , cengkerik , daging ayam dan pellet jenis tenggelam.
Ada orang bertanya kenapa kita yang berkedudukan naga tidak dapat tinggal bersama ataupun sekurang kurangnya mempunyai satu pendekatan bersama!.Sukar bagi saya yang tidak berkedudukan naga untuk beri komen jadi saya jawab "cubalah kamu jadi naga nanti mungkin kamu dapat jawapannya".

No comments:

Post a Comment